پارس عمران

مرکز آموزش مهندسی عمران و معماری

پارس عمران

مرکز آموزش مهندسی عمران و معماری

کتابچه راهنمای مهندسین ناظر

این مجموعه با استفاده از تجارب چندین ساله نظارتی و مدیرتی نگارنده در پروژه های راهسازی و با توجه به جای خالی آن،به عنوان راهنمای عمل مهندسان ناظر و مهندسان مشاور(دستگاه نظارت)،تهیه شده است.

 اعتقاد نگارنده در اولین تجربه نظارتی بر این است که مطالعه مشخصات فنی عمومی راه ، شرایط عمومی پیمان و دفترچه فهرست بهاء فتح البابی در شناخت وظایف مهندس ناظر بوده که پاسخگوی مناسبی برای سوالات مطروحه در جایگاه مهندس ناظر است و خود با شرکت در دوره های آموزشی تخصصی حین خدمت و در برخورد نزدیک با عوامل کاری(پیمانکاران،مهندسان مشاور) و نیز سالها کسب تجارب علمی بر غنای این شناخت افزوده که مطالب حاضر،حاصل آن است.


 نحوه تنظیم مطالب به شکلی است که موارد مطروحه از نقطه نظر حقوقی،فنی و اجرایی در کنار هم بوده و نیز استفاده به جا از مدارک و دستورالعملهای فنی به صورت گاه به گام و منطبق بر اجرای مناسب و کامل یک پروژه راهسازی است و بطوری که مطالعه آن بر هر فرد دست اندر کار نظارت،علاوه بر فهم فنی و روانی کار، اعتماد به نفس و علاقهمندی به امر نظارت را در پی خواهد داشت.

 با این امید که کوشش حاضر در راستای اجرای به واقع مهندسی پروزه های راهسازی در بخش نظارت ، مفید و موثر واقع شود و در گره گشایی مشکلات و حمل عملی مسائل کارگاهی و نیز آشنایی سیستماتیک مهندسان ناظر در پروژه های راهسازی به کار آید. 

 

ناشر: وزارت راه و ترابری

مولف:محمد لاهوتی


 سرفصل این کتاب:

 فصل یکم – مقدمه بر شناخت وظایف مهندسین ناظر

 فصل دوم – تجهیز کارگاه

 فصل سوم – اجرای عملیات موضوع پیمان

 فصل چهارم – بستر و بدنه راه

 فصل پنجم – روسازی ر:.7-ه

 فصل ششم – تعلیق ، تغییر مدت پیمان و قیمتهای جدید

 فصل هفتم – تحویل و تضمین پیمان

 پیوست


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد