پارس عمران

مرکز آموزش مهندسی عمران و معماری

پارس عمران

مرکز آموزش مهندسی عمران و معماری

فضاسازی در آشپزخانه

مالکین این خانه هنگام خرید آن با آشپزخانه ای کوچک و دلگیر مواجه شدند که ظاهر خوشایندی نداشت ؛ آنها می دانستند که آشپزخانه موجود برایشان مطلوب نیست از طرفی فضای محدود آپارتمان امکان اختصاص فضای بیشتر به آشپزخانه را نمی داد ، بنابر این با نظر یک معمار و طراح داخلی تصمیم گرفتند در فضای موجود تغییراتی داده و بدون احتیاج به فضای بیشتر محیط آشپزخانه را زیبا و دل بازتر سازند. قدم اول برداشتن دیوار بین آشپزخانه و هال خصوصی بود که وقت چندانی از آنها نگرفت ، در گام بعدی برای نفوذ نور بیشتر، دیوارهای بالکن برداشته شد تا در آخر کار به جای پنجره های کوچک از شیشه های تمام قد استفاده شود.

 

Kitchen

بعد از کف سازی مجدد که در آن از سرامیکهای سفید برای بازتاب بیشتر نور استفاده شده است ، نوبت کابینتها بود که به این منظور نقشه مورد نظر برای ساخت به یک کابینت ساز ماهر سفارش داده شد. نکته مهم در کابینت بندی آشپزخانه قرار دادن سه قسمت اصلی محل آماده سازی غذا، اجاق گاز و سینک ظرفشویی به صورت مثلث برای آسانتر کردن کار آشپزی خانم خانه بود.

 

kitchen 7

 

kitchen 4

نوع تقسیم بندی مناسب فضا این امکان را نیز فراهم ساخت تا با قرار دادن نیمکت سراسری به همراه دو صندلی چوبی با پایه های فلزی در پشت دیوار کوتاه کابینت جدا کننده آشپزخانه با هال خصوصی و گذاشتن میزی هماهنگ با کابینت ها ، محلی برای صرف غذا و پذیرایی از دوستان نزدیک خانوادگی فراهم آید، که در سایر اوقات از آن برای مطالعه استفاده می شود.

 

kitchen 3

 

kitchen 6

با قرار دادن دو کمد مربعی شکل کوتاه و قفسه بندی فرورفتگی دیوار انتهایی آشپزخانه؛ فضای کافی برای قرار دادن کتاب و مجلات وهمچنین اشیای فانتزی فراهم آمد . وجود موکت پرزدار نرم به رنگ آجری در کنار مبلمان راحت چرمی ؛ استراحت عصرگاهی و تماشای برنامه های تلویزیون و مطالعه را برای ساکنین جدید خانه دلنشین ساخته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد