پارس عمران

مرکز آموزش مهندسی عمران و معماری

پارس عمران

مرکز آموزش مهندسی عمران و معماری

دانلود آموزش نرم افزار اتوکد(AutoCAD)

AutoCAD چیست؟

نرم افزار AutoCAD یکی از مهمترین و پرکاربردترین نرم افزارهای طراحی های دو و سه بعدی و همچنین ترسیم فنی است. در واقع، وجود عبارت CAD در نام این نرم افزار مخففی است از عبارت Computer Aided Design به معنی طراحی به کمک نرم افزار. البته در منابع مختلف دیگر CAD را به عنوان کلمه اختصاری عبارت Computer Aided Drafting و به معنای ترسیم فنی به کمک نرم افزار نیز معرفی کرده اند. در واقع ویژگی Drafting که معادل اصطلاح Technical Drawing است به کاربران امکان می دهد تا با کمک نرم افزار بتوانند به ترسیم نقشه های فنی بپردازند. البته نرم افزار اتوکد به گونه ای قدرتمند و حرفه ای طراحی شده است که هر دو معنی Design و Drafting را در قالب ساختاری پیچیده و قدرتمند به طور کامل معنا می کند.

این نرم افزار که برای نخستین بار در سال ۱۹۸۲ توسط شرکت Autodesk طراحی شد، یکی از نخستین نرم افزارهای طراحی به کمک کامپیوتر بود که کاربران می توانستند آن را بر روی کامپیوترهای شخصی خود اجرا کنند. نرم افزارهای اولیه به کاربران این امکان را می دادند تا فقط به ترسیم خط، چند ضلعی، دایره، کمان و متن بپردازند. با این وجود، از اواسط سال ۱۹۹۰ میلادی بود که نرم افزار اتوکد ابزارهای کاملتری را برای طراحی های دو بعدی و ابزارهای جدیدی را برای طراحی های سه بعدی ایجاد نمود. البته سالیان زیادی طول کشید تا ساختار ابزارهای دو و سه بعدی تکمیل شود. در ورژن ۲۰۰۷ نرم افزار اتوکد، امکان استفاده از ابزارها و قابلیتهای سه بعدی بسیار پیشرفت کرد و با امکان پیماش Object ها در نمای سه بعدی و همچنین رندرینگ پیشرفته شکل کاملتری به خود گرفت و در نهایت در ورژن ۲۰۱۰ نرم افزار اتوکد، این قابلیتها با ویژگیهایی نظیر دستورالعملهای پارامتریک و و امکان استفاده از قابلیت Mesh Modeling به اوج کارایی و توانایی در طراحی و اجرای پروژه های دو و سه بعدی رسید.

در اینجا می بایست بدانید که نرم افزار AutoCAD به اندازه ای قدرتمند است که حتی برای کوچکترین موارد نیز کنترل ها و تنظیمات فراوانی را ایجاد کرده و به کاربران امکان می دهد تا به راحتی بتوانند Object های دو و سه بعدی ر ا خلق کرده و یا به ترسیم نقشه های مورد نیاز خود بپردازند. 

 

 

آموزش اتوکد (AutoCAD) به زبان ساده (۵۱۵)

رمز: www.daneshju.ir 

 

 

لینک مستقیم : دانلود با حجم
منبع : iranbax.net

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد