پارس عمران

مرکز آموزش مهندسی عمران و معماری

پارس عمران

مرکز آموزش مهندسی عمران و معماری

نکاتی در مورد اتاق خواب

اتاق خواب خصوصی ترین فضا در هر خانه است و از این رو در طراحی دکوراسیون و رنگ آن باید سلیقه و نیازهای شخصی صاحب آن را نیز در کنار اصول رنگ در دکوراسیون مد نظر داشت. 

 اما گذشته از سلیقه و موارد استفاده یک اتاق خواب باید همواره فضای آرامش بخش و راحت باشد که مکانی مناسب برای خواب و استراحت را فراهم می آورد.

 

هنگام طراحی رنگ یک اتاق خواب بهتر است از انتخاب رنگ های درخشان پرهیز کنیم چرا که ممکن است هنگام استراحت این رنگ های آزار دهنده به نظر برسند.

رنگ‌های سفید و کرم روشن در اتاق خواب سبب آرامش‌ می‌شود. همچنین رنگ استخوانی برای دیوارها و قاب‌های چوبی کرم، تختخواب و عکس‌های مناظر زیبا، به شما آرامش میدهد. اگر به اتاقتان کاغذدیواری می‌زنید، سعی کنید از کاغذ دیواری‌های شلوغ استفاده نکنید، هرچه رنگ آرام‌تر باشد، آرامش شما در زمان خواب بیشتر خواهد بود.

اگر به دنبال اتاق خوابی با فضای گرم سنتی و اندکی تجملی هستید استفاده از رنگ های بکار رفته در صنایع دستی شرقی راه حلی مناسب برای دستیابی به چنین مکانی است.

رنگ های گرمی چون طلائی، نارنجی ها، قرمزهای پرمایه و آجری های بکار رفته در طرح های سنتی شرقی عاملی مهم در ایجاد نمایی با شکوه و گرم در یک دکوراسیون هستند. به هنگام شب آینه‌های اتاق خوابتان را با پارچه‌ای روشن بپوشانید، چون هنگام خواب باید فضای آرامی حکم فرما باشد.

محل تخت خود را با دقت انتخاب کنید، به طوری که دید خوبی به طرف در داشته باشید و پشت سرتان به جای فضای باز یا پنجره، دیوار محکمی باشد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد