پارس عمران

مرکز آموزش مهندسی عمران و معماری

پارس عمران

مرکز آموزش مهندسی عمران و معماری

نکات نظارتی و تجربی در خصوص رادیاتور و پکیج


 

 

امروز نکات تجربی  رو در خصوص رادیاتور و پکیج خدمتتون ارائه می دم ....... امیداورم برای شما عزیزان مفید واقع بشه ..... از نکته نظرات و تجربیات خود ما رو در ادامه بحث بی بهره نزارید و  نظراتتون رو برای ما ارسال کنید........ 

1- هر پره رادیاتور مساحتی برابر 1.5 متر مربع را گرم میکند.

2- رادیاتورهای بوتان با توجه به نیازهای گرمایشی فضاهای ساختمان در پک های 10 ، 7 ، 5 ، 3 پره ای وارد بازار میگردد.

3- عرض پره ها رادیاتور بوتان 8 سانت می باشد و جنس آن از آلومینیوم است .  پره به عرض 6 سانت هر موجود می باشد .

4-   خلوص مواد  به کارفته پره ها  و عرض هر پرده در گرما دهی رادیاتور بسیار موثر می باشد .

5-پره رادیاتور های بوتان نسبت به ایران رادیاتور این مزیت رو دارند که کیفیت رنگ آمیزی آن در تمام پره ها یکنواخت بوده و با جدا کردن چند پره از پره ده تایی همان کیفیت رنگ در کلیه سطوح دیده میشود...... اما در رادیاتورهای ایران رادیاتور ...... رنگ امیزی پک ده تایی یک باره انجام میشه .....و این کار در هنگام جدا کردن چند پره .. از پک سطح جانبی آن به بدنه آلومینومی می باشد .... که از زیبایی کار می کاهد .

6- جهت کنترل دمای ساختمان ...... در حد مطلوب به جای اینکه شیر ورودی آب رادیاتورها را ببندید .......میزان دما را در پکیج تنظیم نمایید .

7- در ساختمانهای تازه ساخت جهت بهره برداری از رادیاتور ها و پکیج تا زمانی که در ساختمان مستقر نشده اید اقدام به تست و آبگیری رادیاتورهای نکنید....... زیرا این اقدام  با خاموش شدن پکیج باعث بروز یخزدگی در پکیچ و رادیاتورهای میگردد و  باعث خسارت به پکیج و بیرون زدگی واشرهای رادیاتورهاشده که برای بهره برداری بایستی مجددا هزینه کرد . (در صورتی که پکیج در تراس و محیط بیرون ساختمان مستقر شده باشد)

8- سعی کنید تا جای امکان پکیج را در داخل ساختمان و در آشپزخانه جا دهید . دلیل آن هم این است که در مدت اخیر .... پکیج های که در تراس و یا در محیط بیرون قرار داشته اند در زمانی که برق قطع شده .....یا  به هر دلیلی ....خامووش شده ........ آب داخل پکیج دچار یخزدگی شده و خساراتی را به مبدلهای آن وارد نموده و هزینه تعمیر را بر مصرف کننده تحمیل می نماید. ( اجرای دریچه هوا  در مکان بسته ای  که پکیچ مستقر است الزامی می باشد)

9- راهکار پیشنهادی در خصوص پکیچ های داخل تراس ایجاد یک فضای مناسب با شیشه سکوریت است . تا از بروز این مشکل جلو گیری نماید.....

10- در هنگام نصب شابلوهای رادیاتور که شیرهای ورودی و خروجی آن می باشد ،  در یک تراز بودن ، عدم پیچیدگی و انحراف ، عدم وجود تورفتگی یا بیرون زدگی از دیوار  را کنترل نماییم .........زیرا در صورتی که این نکات در ابتدا رعایت نشود باعث لطمه زدن به نازک کاری شده و احتمال اینکه به اتصالات در هنگام نصب آسیب برسد و نشتی آب صورت گیرد هست .

11- جهت نصب رادیاتور در مکانهایی که شیرهای ورودی و خروجی  رادیاتور  پس از اجرای نازک کاری دارای تورفتگی هست  ....... از روپیچ تو پیچ کوتاه و بلند و همچنین تکه لوله های 8 تا 9 سانتی  و یا بیشتر استفاده میشود که استفاده از لوله به جهت اینکه اتصالات کمی می خورد ایمن تر است .......... البته بایستی گفت اگر موارد بند 10 به درستی کنترل و اجرا شود هیچگاه به این مشکل بر نخواهیم خورد و استفاده از قطعات رو پیچ تو پیچ به حدقل خواهد رسید ....... و اینکه هر چه از این اتصالات جبران اشتباه کمتر استفاده شود ... بهتر است ....... چون این قطعات ....  را رسوب تهدید می کند.

12 در مکانهایی که آب منطقه دارای املاح بسیار است پکیج حداقل یک ساله نیازمند سرویس و رسوب زدایی می باشد ..... 

13- ممکن است پکیج شما روشن نشود ....... پیش از هر کاری ابتدا مسیر دودکش را چک کنید.... تا مسدود نباشد ....... زیرا با وجود سنسور دود در پکیچ در صورت مسدود بدون مسیر دودکش ........ دستگاه به صورت خودکار اقدام به خاموش شدن می کند....... (یک اقدام کم هزینه )

14-وقتی رادیاتور هوا داشته باشه گرم نمیشه. چون دیگه آب داغ وارد راریاتور نمیشه. اما دستگاه دائم کار خودشو میکنه و کاری به رادیاتورها نداره.

15- رادیاتور پانلی عمر کمتری نسبت به پره ای ها دارد . اگر سوراخ بشه باید کامل عوض بشه.ولی در رادیاتورهای آلومنیمی پره ای  اگر پره ای سوراخ بشه راحت میتونی اون یک پره را تعویض کنید.

16--فقط پیکج های فن دار را میتوان در تراس نصب کرد.

17- در زمستان تا جای که امکان داره بهتره که پکیج خاموش نشه. ولی اگر برای مدت طولانی در منزل نیستیم باید آب دستگاه و کل سیستم رادیاتورها را خالی کنیم تا از خطر یخ زدگی در امان بمونه

***************************************************************************************

مشخصات زیر رو از سایت بوتان گرفتم ..... 

مشخصات فنی :

( مشخصاتی که به رنگ قرمز هستند ، تفاوت 3 مدل را نشان می دهند. )

 

شرح

واحد

Il Primo

Elena

Vittoria

ارتفاع آکس 500 (A)

mm

500

500

500

ارتفاع کل H

mm

577

577

577

عرض W

mm

80

80

80

عمق D

mm

95

95

95

قطر لوله ورودی

inch

1

1

1

وزن تقریبی

kg

1.4

1.4

1.4

حجم آب

lit

0.47

0.46

0.46

توان حرارتی

W

183

181

179

توان حرارتی

Kcal/hr

157

156

154


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد